Jesteś na:

Dodaj gotowane jajko do sałatki a stanie się jeszcze zdrowsza

16 18 20

Dodając do swojej sałatki gotowane jajko Twój organizm wchłonie więcej witamin z surowych warzyw!



Dodawaj jajko do sałatki!

Wiele osób wciąż za mało spożywa warzyw, ograniczając się tylko do surówki w czasie obiadu. Sałatka na kolację z surowych warzyw może być świetnym rozwiązaniem, aby dostarczyć sobie witamin i składników mineralnych. Podstawą każdej sałatki jest oczywiście sałata, do wyboru mamy ogromną ilość gatunków, które różnią się od siebie składem. Według badań opublikowanych w czasopiśmie „American Journal of Clinical Nutrition” warto do niej dodać także gotowane jajko.

Zawarte w żółtku jajka tłuszcze i witaminy zwiększają biodostępność witamin z surowych warzyw. Sama oliwa do sałatki może nie wystarczyć. Naukowcy udowodnili, że jajko zwiększa wchłanianie karetonoidów, luteiny, zeaksyny, a także likopenu z surowych warzyw.  

Jajko na zdrowie

Samo jajko także posiada cenne witaminy i składniki mineralne. Jego obecność w pełnej warzyw sałatce sprawi, że stanie się prawdziwą bombą witaminową! Do dzieła! Komponujmy sałatki ze swoich ulubionych składników i nie zapomnijmy o jajku!

Literatura:

http://ajcn.nutrition.org/content/102/1/75

 

Oceń
ponad miesiąc temu

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?