Jesteś na:

Dietetyczny sernik na jogurtach

16 18 20

Dzisiaj pomysł na niskokaloryczny sernik przygotowany na bazie jogurtów. Propozycja idealna dla osób będących na diecie, jednak smak z pewnością przypadnie do gustu także miłośnikom tradycyjnych wypieków. Gotowe ciasto polałam gorącym musem truskawkowym, chociaż w okresie zimowym równie dobrze sprawdzi się domowa konfitura lub sos czekoladowy.

SAMSUNG CSC

Dietetyczny sernik na jogurtach.

Składniki

Spód:

Otręby pszenne – 15g (3 pełne łyżki)

Płatki owsiane – 30g (3 łyżki)

Mąka owsiana – 1 łyżka

Miód – 1 łyżka

Kakao 16 % – 1 łyżeczka

Żółtko jaja kurzego – 1 sztuka

Proszek do pieczenie – 1 łyżeczka

Masa „serowa”:

Jogurt naturalny 2% – 400g (1 duże opakowanie)

Jogurt naturalny „Grecki” – 400g (1 duże opakowanie)

Cukier – 1/2 szklanki

Cukier waniliowy – 1 łyżka

Jajko – 2 sztuki + białko (ze spodu)

Budyń w proszku – 80g (2 opakowania)

Dietetyczny sernik na jogurtach.

Dietetyczny sernik na jogurtach.

Sposób przygotowania:
Formę do tarty (21-23 cm) wyłożyć papierem do pieczenia.

Połączyć ze sobą wszystkie składniki na spód, gotowe ciasto rozprowadzić równomiernie na dnie formy i uklepać dłonią. Podpiec 10 min w piekarniku nagrzanym do 180°C.

Białka ubić na sztywną pianę, nie wyłączając miksera dodawać po kolei cukier, cukier waniliowy, budynie w proszku, żółtka oraz jogurty. Masę wylać na podpieczony spód. Piec 60 min, 20 min w 170°C, 40 min w 150°C. Sernik pozostawić w piekarniku do całkowitego wystudzenia.

Podawać z musem truskawkowym lub świeżymi owocami.

Dietetyczny sernik na jogurtach.

Dietetyczny sernik na jogurtach.

Dietetyczny sernik na jogurtach.

Dietetyczny sernik na jogurtach.

Oceń
7.3/10. Oddano 36 głosy.
ponad miesiąc temu
Skomentuj Dodaj opinię

Czas w minutach potrzebny na spalenie jednej porcji

Wykres składu

Wykres wartości energetycznej

Opinie

  • tom 26.02.2017, 1:50

    ale mi to dietetyczny zwłaszcza ten cukier ktory tam dodano .

    Odpowiedz
    • Kozak Natalia 26.02.2017, 3:58

      Słowo dietetyczny odnosi się tutaj do niższej kaloryczności sernika w stosunku do tradycyjnego. Dzięki dodatku otrębów, mąki owsianej oraz płatków owsianych taki sernik charakteryzuje się również dużo niższym indeksem glikemicznym, mimo iż w składzie jest cukier.Im niższy indeks glikemiczny tym mniejszy wzrost poziomu cukru po spożyciu deseru.

      Odpowiedz
  • Agath 10.03.2017, 1:31

    Uwielbiam! Od zeszłych wakacji, ‚sernik’ jadam już tylko w tym wydaniu! Zamiast cukru dodawałam ksylitol, syrop klonowy, miód..z każdym słodem przepyszny.
    Tylko od zawsze miałam jeden i ten sam problem…ze spodem, niby robiłam dokładnie z przepisu, ale ciasto zawsze wychodziło bardzo twarde, w efekcie rozwalało się…gdzie mogłam popełnić błąd?
    ostatecznie zaniechałam dalszych prób i piekę samą ‚masę serową’, obowiązkowo z musem truskawkowym! 🙂
    Dziękuję bardzo za ten przepis. Pozdrawiam serdecznie.

    Odpowiedz
    • czarna 30.04.2017, 9:45

      robiłam ten serniczek super , dla Pani Agath spód zmodyfikowałam dodałam dwie łyżki mleka upiekł się, ciasto było zwarte i wcale się nie kruszyło pozdrawiam

      Odpowiedz

Napisz swoją opinię

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Zobacz również: