Jesteś na:

Dieta kopenhaska - na czym polega?

16 18 20

Dieta kopenhaska uważana jest za jedną z najbardziej rygorystycznych i budzących wiele kontrowersji. Pomimo, iż trwa zaledwie 13 dni, osobom z niej korzystającym, ciężko wytrwać do końca. Jeśli jednak się to uda, efekty są bardzo zadowalające, można stracić nawet 8 kilogramów.

Dieta kopenhaska, nazywana inaczej trzynastodniową lub szwedzką, ma z pewnością tylu zwolenników, co przeciwników. Ci pierwsi uważają, że wyniszcza organizm i powoduje efekt jojo, Ci drudzy natomiast sądzą, że jest skutecznym i szybkim sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów. Gdzie zatem leży prawda? Kto ma rację?

Na czym polega?

Po pierwsze musimy pamiętać o tym, że dieta kopenhaska jest wybitnie wymagająca, a wszelkie odstępstwa od jej zasad udaremnią nasze wysiłki. Ścisłe trzymanie się jadłospisu jest więc warunkiem koniecznym do tego, abyśmy mogli zrealizować swoje założenia, co do liczby utraconych kilogramów. Podjadanie między posiłkami, zmiana dziennego programu żywienia – w razie jakichkolwiek zmian, dietę należy przerwać, dalsze jej kontynuowanie nie będzie miało bowiem najmniejszego sensu. Jedyne co możemy wtedy osiągnąć, to uszczerbek na zdrowiu.

Godziny posiłków w diecie kopenhaskiej

Czas na zdrowy posiłek.

Czas na zdrowy posiłek.

W czasie trwania diety należy pamiętać nie tylko o tym, co jemy, ale również o tym, w jakich godzinach spożywamy posiłki:

  • Śniadanie: 8.00 – 9.00
  • Obiad: 12.00 – 14.00
  • Kolacja: 17.00 – 18.00

Co jest dozwolone?

Cała dieta opiera się przede wszystkim na chudym mięsie, jednak nie zabrania się spożywania warzyw i owoców, oczywiście tych drugich w ograniczonych ilościach. Głównym założeniem jest również wypijanie minimum 2 litrów płynów dziennie. Ma być to w szczególności niegazowana woda mineralna, chociaż dopuszcza się spożycie zielonej herbaty, która przyspiesza metabolizm. Szczegółowy jadłospis znajdziesz tutaj.

Czego unikać?

Po pierwsze, należy się kategorycznie wystrzegać soli oraz wszystkich przypraw, w których składzie się znajduje. Możemy pozwolić sobie natomiast na doprawianie potraw ziołami, najlepiej świeżymi.

Jak często?

Specjaliści zezwalają na korzystanie z diety kopenhaskiej raz na 2 lata. Należy zatem dołożyć wszelkich starań, aby w czasie jej stosowania utracić jak najwięcej kilogramów.

Jak przetrwać?

Z uwagi na to, że dieta kopenhaska opiera się na tych samych, mało różnorodnych produktach, a przy tym dostarcza niewielu kalorii, łatwo nabawić się anemii lub zwyczajnych osłabnięć. Warto zatem podczas kuracji wspomagać się preparatami multiwitaminowymi, które dostarczą nam wszystkich niezbędnych witamin i składników mineralnych.

Szybka, łatwa i przyjemna? Nawiązując do pytania przedstawionego we wstępie artykułu, z całą stanowczością można odpowiedzieć, że NIE. Szybka owszem, zważając jednak na pozostałe cechy nie można być już tak entuzjastycznym.

Oceń
Dieta kopenhaska - na czym polega? - 7.4/10. Oddano 13 głosy.
ponad miesiąc temu

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?