Sport

Oceń
Sport - 4.8/5. Oddano 5 głosy.

Co to jest kazeina i gdzie występuje? Kazeina po treningu

Czym zatem jest kazeina? Czy występuje tylko w postaci suplementu diety? Jakie potencjalne korzyści mogą płynąć z jej konsumpcji w okresie okołotreningowym? Czy rzeczywiście powinna być stosowana w godzinach wieczornych? W niniejszym artykule postaramy się zaspokoić Państwa ciekawość udzielając odpowiedzi na powyższe pytania. Zapraszamy do lektury!

Posiłek potreningowy – białko, węglowodany. Co zjeść po treningu?

Co zatem warto spożyć po treningu, by dostarczyć organizmowi niezbędnych składników budulcowych, energetycznych i odżywczych potrzebnych do regeneracji przed kolejną jednostką treningową? Dowiedzie się tego w dzisiejszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Beta-alanina – działanie, dawkowanie. Skutki uboczne beta alaniny

U schyłku XIX wieku „prywatyzacja” sportu zawodowego przyczyniła się do powstania nowych kierunków nauk, poświęconych wyłącznie wysiłkowi fizycznemu. Skutkiem tego było pojawienie się na rynku szerokiego zaplecza suplementów wspomagających osiągnięcia sportowców.

Cukrzyca a wysiłek fizyczny – przeciwwskazania. Posiłek po treningowy dla cukrzyka

ADA (American Diabetes Association) definiuje cukrzycę jako grupę chorób metabolicznych charakteryzującą się hiperglikemią (nadmiarem cukru), która jest następstwem zaburzeń wydzielania i/lub działania insuliny. Z danych GUS przeanalizowanych w 2016 r wynika, że  liczba osób chorych w Polsce sięga blisko 3 mln osób przy czym około 90% przypadków tyczy się cukrzycy typu II. Cukrzyca typu I diagnozowana była u 180 000 osób.

Testosteron – działanie, booster. Testosteron jako doping

Utożsamiany jest z symbolem męskości, siły czy temperamentu. Stanowi jeden z kluczowych hormonów regulujących najważniejsze procesy zachodzące w organizmie. Testosteron – bo o tym hormonie będzie dzisiaj mowa, by spełniał swoje funkcje musi być produkowany w odpowiednich ilościach. Czy istnieją zatem naturalne sposoby aby wpłynąć na jego poziom w ustoju? Jakie są prawidłowe normy tego hormonu zarówno dla kobiet jak i mężczyzn? O jakich funkcjach testosteronu mowa? Na te i inne pytania odpowiemy w niniejszym artykule. Zapraszamy do lektury !

Motywacja do ćwiczeń. Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Agnieszka Pankowska ponad miesiąc temu

Niby wiesz, że ruch to zdrowie, że porcja aktywności fizycznej pozwoli Ci lepiej się poczuć i poprawić sylwetkę, ale po całym dniu pracy kanapa ma niesamowitą moc przyciągania. Najchętniej usiadłoby się na niej, złapało za pilota do telewizora i pochrupało coś, niekoniecznie zdrowego, podczas oglądania kolejnych odcinków serialu. Brzmi znajomo? Jeśli tak to spróbujmy razem znaleźć sposób na to żebyś następnym razem z uśmiechem na ustach wybrał porcję aktywności fizycznej zamiast leniuchowania.

Masa mięśniowa – dieta i trening. Co jeść na masę mięśniową?

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Pewnie niejednokrotnie spotkałeś się ze stwierdzeniem mówiącym, iż nie da się budować mięśni bez przyrostu niechcianej tkanki tłuszczowej. Rzeczywiście, nadwyżka energetyczna w diecie może się ku temu przyczynić, ale wcale tak być nie musi. W praktyce okazuje się, że jesteśmy w stanie to kontrolować. Uzyskanie estetycznej sylwetki wymaga przede wszystkim zdrowego rozsądku i należytej uwagi. Wobec tego w niniejszym opracowaniu poruszę kilka istotnych kwestii które pomogą Ci zminimalizować ryzyko zatłuszczenia ciała do minimum.

5 najlepszych suplementów dla sportowców

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Współczesny rynek suplementów diety oferuje nam różnego rodzaju produkty, które w sposób wyraźny mogą wspomóc pracę nad sylwetką i ogólnie pojętą formą sportową. W praktyce jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że nie wszystkie preparaty dostępne na rynku mogą okazać się skuteczne. Wobec tego w niniejszym artykule przedstawię listę najbardziej przydatnych suplementów dla sportowców.

Mass ATTACK – opinie ekspertów o najmocniejszym produkcie na masę mięśniową

Artykuł Sponsorowany ponad miesiąc temu

Każdy, kto podjął próbę pracy nad swoją sylwetką, doskonale wie, że satysfakcjonujące wyniki wymagają wysiłku i wyrzeczeń. Idealnie rozbudowane ciało jest efektem sumiennie stosowanej diety, regularnej aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.

Mass ATTACK – jak działa, kiedy przyjmować i jakie składniki zawiera

Artykuł Sponsorowany ponad miesiąc temu

Zbyt szybki metabolizm to twój problem? Wbrew pozorom dla sportowców może być to bardzo uciążliwe, bowiem trudno wówczas budować masę mięśniową. Na szczęście specjaliści z dziedziny biotechnologii i farmakologii znaleźli sposób na wyjście z tej trudnej sytuacji.

Żel energetyczny – działanie, najlepsze produkty, opinie

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Odżywki węglowodanowe w postaci żeli energetycznych cieszą się od pewnego czasu rosnącą popularnością, zwłaszcza u sportowców uprawiających sporty wytrzymałościowe w celu poprawy uzyskiwanych wyników. Żele energetyczne przydatne są szczególnie w okresie przed startowym, w przypadku potrzeby wywołania zjawiska nadkompensacji glikogenu. Sprawdźmy zatem co omawiana substancja ma nam do zaoferowania.

Właściwości żeń-szenia i jego wpływ na trening. Suplementacja tabletkami z żeń-szenia

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Suplementy diety zawierające wyciąg z żeń-szenia znane są przede wszystkim jako środek wzmacniający i adaptogenny, wobec tego często rekomendowane są zarówno osobom żyjącym w ciągłym stresie, jak i osobom obciążonym dużym wysiłkiem fizycznym i intensywnie trenującym.

Żelatyna – właściwości i dawkowanie. Czy żelatyna w diecie sportowców chroni stawy?

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Uważa się, iż spożycie żelatyny wraz z pożywieniem powinno zostać zwiększone zarówno u osób aktywnych fizycznych, jak i sportowców obarczonych dużym wysiłkiem. Omawiana substancja białkowa znalazła swoich entuzjastów ze względu na stosunkowo dużą zawartość kolagenu. Przyjęło się bowiem, iż żelatyna może stanowić ciekawe rozwiązanie w leczeniu zmian degeneracyjnych aparatu ruchu i wspomagać rekonwalescencje po przebytych urazach i kontuzjach.

Rola GABA w regeneracji powysiłkowej

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Kwas gamma aminomasłowy, inaczej GABA stanowi jeden z głównych neuroprzekaźników w ośrodkowym układzie nerwowym. Aminokwas ten często kojarzony jest z suplementami ułatwiającymi zasypianie. Jak wiadomo niedobór snu może doprowadzić do zaburzenia równowagi hormonalnej, a tym samym utrudnić rozwój formy sportowej. GABA to preparat, który może wspomóc proces nocnej regeneracji. Osoby chcące dowiedzieć się więcej na temat omawianego aminokwasu, powinny zasiąść wygodnie w fotelu i przeczytać poniższy artykuł.

Tlenek azotu – wpływ na organizm, trening, źródła i suplementacja

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Tlenek azotu to związek, który jest powszechnie wykorzystywany zarówno w sporcie, jak i w profilaktyce chorób sercowo-naczyniowych. Substancja ta cieszy się dużym zainteresowaniem wśród sportowców i osób aktywnych fizycznie. Dowiedzmy się zatem jaką funkcję pełni tlenek azotu w naszym organizmie.

Alkohol w diecie sportowca – wpływ na zdrowie i wyniki sportowe

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Kwestia spożywania napojów alkoholowych jest wyjątkowo nurtującym tematem wśród osób dbających o zdrowie i sylwetkę. Nie jest tajemnicą, że nadmierna konsumpcja alkoholu może zniweczyć formę sportową, ale przede wszystkim zdrowie. Duże dawki alkoholu mogą nieść za sobą opłakane konsekwencje. Niemniej jednak czy alkohol spożywany okazjonalnie w umiarkowanych ilościach jest w stanie wyrządzić krzywdę twojej sylwetce?

Trening na pusty żołądek – wady i zalety

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Uważa się, że trening o poranku z pustym żołądkiem może zapewnić większe spalanie tkanki tłuszczowej. Ale czy aby na pewno tak jest? Jakie zatem są wady i zalety porannych treningów na czczo? To zagadnienie postaram się opisać w niniejszym artykule.