Sport

Oceń
Sport - 5.0/5. Oddano 4 głosy.

Dieta wegetariańska dla sportowca – źródła białka, suplementacja, wpływ na wyniki

Marcin Grzelak ponad tydzień temu

Przyjęło się uważać, że produkty pochodzenia zwierzęcego stanowią integralną część diety osób aktywnych fizycznie. Rzeczywiście mięso, jaja, nabiał czy ryby mogą stanowić wartościowy składnik każdej zdrowej diety, a ich wykluczenie z codziennego menu wiązać się z licznymi niedoborami żywieniowymi. Może to utrudniać rozwój zdolności wysiłkowych i rozbudowę muskulatury. Jednak czy całkowita eliminacja produktów pochodzenia zwierzęcego uniemożliwia rozwój ogólnie pojętej formy sportowej?

Trening interwałowy – bieganie, rower, bieżnia, plany treningowe

Zofia Mikoś ponad tydzień temu

Poznaj najefektywniejszy rodzaj treningu usprawniający kondycję i przyspieszający spalanie tłuszczu.

Odwodnienie w czasie treningu – skutki mogą być niebezpieczne!

Marcin Grzelak ponad tydzień temu

W przypadku osób aktywnych fizycznie prawidłowe nawodnienie organizmu jest niezwykle istotne. W warunkach wzmożonej aktywności fizycznej w organizmie dochodzi do nadmiernej utraty płynów i ważnych elektrolitów. Odwodnienie jest zazwyczaj określane jako łagodne, umiarkowane lub ciężkie, w zależności od niedoboru płynów w organizmie. Zachwianie równowagi wodno-elektrolitowej może być poważnym zagrożeniem dla zdrowia.

Tauryna – działanie, dawkowanie, skutki uboczne, cena

Marcin Grzelak ponad tydzień temu

Tauryna bywa przedstawiana w różnym świetle, z jednej strony poleca się ją jako antykatabolik, a z drugiej jako substancję o działaniu pobudzającym. Czy tauryna jest suplementem wartym uwagi, czy jednak to kolejny produkt o wątpliwym działaniu?

Węglowodany w diecie sportowca – zapotrzebowanie, źródła, spożywanie przed czy po treningu

Marcin Grzelak ponad tydzień temu

Węglowodany stanowią niezwykle ważny składnik diety osób aktywnych fizycznie. Odpowiednie zarządzanie nimi w swoim menu może efektywnie wspomagać kształtowanie sylwetki, bowiem istotna jest kwestia jakościowego jak i ilościowego doboru produktów węglowodanowych.

Glutamina – działanie, skutki uboczne, dawkowanie, opinie

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Glutamina jest dość kontrowersyjnym suplementem diety. Na temat tego preparatu możemy znaleźć zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie. Suplementacja glutaminą cieszy się dużym zainteresowaniem wśród sportowców i osób aktywnie fizycznych głównie ze względu na swój potencjał antykataboliczny jak i anaboliczny.

Katabolizm mięśni – co to jest, przyczyny, objawy, ochrona

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Katabolizm jest szczególnie szkodliwy dla osób pracujących nad poprawą kompozycji sylwetki. Proces rozpadu białek mięśniowych może mieć różne podłoże, jednak istnieją sposoby na to, aby uchronić się przed tym zjawiskiem. Żeby zmniejszyć negatywny wpływ katabolizmu na organizm najpierw trzeba zapoznać się z mechanizmem jego działania.

Stretching – efekty, korzyści dla treningu i życia codziennego

Ksenia Nowak ponad miesiąc temu

Każdy z Nas spotkał się z pojęciem stretchingu oraz ze stwierdzeniem, że jest on ważny zarówno w profilaktyce schorzeń kręgosłupa, jak i podczas aktywności fizycznej. Tak naprawdę jakie korzyści może dać nam jego systematyczne stosowanie? Czy w jakikolwiek sposób pomoże Nam w codziennym życiu?

Białko w diecie sportowca – zapotrzebowanie, produkty bogate w białko

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Białko jest niezbędne do życia, szczególnie w diecie sportowców.

Kortyzol – przyjaciel czy wróg? Sposoby na obniżenie poziomu hormonu stresu

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Kortyzol, nazywany często hormonem stresu, zaliczany jest do naturalnych hormonów steroidowych, wytwarzanych przez warstwę pasmowatą kory nadnerczy, należy do głównych przedstawicieli glikokortykosteroidów. Wywiera on duży wpływ na metabolizm naszego ciała, jednak możemy wykorzystywać jego działanie i uzyskiwać pozytywne skutki.

Miejscowe spalanie tłuszczu – czy trenowanie danej partii mięśniowej ma sens?

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Jednym z najważniejszych elementów smukłej, wysportowanej sylwetki jest płaski brzuch. Chcą go osiągnąć zarówno panie, jak i panowie. U kobiet dodatkowym miejscem, z którego najchętniej pozbyły by się tłuszczu są nogi. Czy istnieją więc metody umożliwiające spalenie tłuszczu z danych obrębów ciała? Zapraszam do lektury.

Najbardziej optymalny czas ćwiczeń dla największych efektów

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Jak często i długo ćwiczyć, aby uzyskać zamierzone efekty? Uzależnij swoje efekty od optymalnego czasu i częstotliwości ćwiczeń.

Suplementy dla początkujących – pierwsze kroki na siłowni

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Jakie suplementy są najbardziej skutecznie, a które mogą okazać się niepotrzebnym zakupem?

Trening na siłowni – do upadku mięśniowego czy z zachowaniem prawidłowej techniki?

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Wśród wielu osób, a zwłaszcza zaczynających przygodę z siłownią, pokutuje przekonanie, iż prawidłowy trening to taki, z którego ledwo wychodzimy. Gdzie znajduje się równowaga pomiędzy ciężkimi treningami a nienaganną techniką?

Najpierw masa czy redukcja? Wskazówki dla początkujących

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Jedno z najczęściej stawianych pytań ma złożoną i indywidualną odpowiedź. Dla kogo przewidziana jest najpierw masa, a kto powinien raczej redukować wagę ciała?

Pierwszy trening na siłowni – z trenerem czy bez?

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Instruktor na siłowni powinien być osobą z dużą wiedzą oraz pasją. Warto skorzystać z jego pomocy.

Korzyści z rozpoczęcia treningu na siłowni

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Dowiedz się, jak wiele korzyści może przynieść trening na siłowni.

Podciąganie na drążku – technika, chwyty, efekty, wskazówki dla początkujących

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Z ćwiczeń wykonywanych na drążku jest to ćwiczenie najlepiej rozbudowujące mięśnie pleców, a przede wszystkim mięsień najszerszy grzbietu. Ćwiczenie to wydaje się nam bardzo dynamiczne i proste, jednak nawet niewielka zmiana w rozstawie dłoni czy pozycji ciała względem drążka może mieć zasadniczy wpływ na efekty ćwiczenia.