Sport

Oceń
Sport - 4.8/5. Oddano 5 głosy.

Ornityna – działanie i zastosowanie. Czym jest ornityna?

Organizm ludzki można porównać do skomplikowanej maszyny, w której każdy element ma kluczowe znaczenie w zachowaniu spójności jego funkcjonowania. Jeden z takich „detali” stanowi ornityna, bez której proces wydalania mocznika wraz z moczem byłby niemożliwy. W poniższym artykule przedstawiamy Państwu, czym jest wspomniana substancja oraz jakie funkcje pełni w naszym ustroju. Zapraszamy do lektury!

Johimbina – działanie, efekty, skutki uboczne

Paulina Żukowska, Dominika Suślik ponad miesiąc temu

Pewna substancja rodem z Afryki ma niezwykłe właściwości – to silny afrodyzjak i spalacz tłuszczu w jednym. Co to może być? Przeczytaj w tym artykule!

Węglowodany przed i po treningu. Podział węglowodanów

Wśród osób aktywnych fizycznie krąży wiele teorii dotyczących jednego z głównych makroskładników diety – węglowodanów. Przeglądając fora internetowe możemy natknąć się na liczne debaty forumowiczów na temat czasu podaży węglowodanów, ich rodzaju, ilości czy propozycji rozkładu konsumpcji w ciągu dnia dobranych tak, by zmaksymalizować efekty treningowe.

Jabłczan kreatyny – dawkowanie, efekty, opinie

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Sportowiec chcący dostarczyć organizmowi w sposób naturalny odpowiednią dawkę kreatyny, która wynosi ok. 2–3 g na dobę, powinien zjeść każdego dnia minimum 2 kilogramy steku! Łatwo zauważyć, że jest to ilość nierealna do spożycia przez przeciętną osobę dorosłą. Z tego powodu sportowcy, aby poprawić swoje wyniki, sięgają po suplementy tej substancji. Jakie są efekty stosowania jabłczanu kreatyny?

ZMA – skład, działanie, opinie. Dawkowanie ZMA

W parze z aktywnością fizyczną idzie oczywiście większe zapotrzebowanie organizmu na energię, niezbędne składniki odżywcze, witaminy czy minerały. Z tego względu producenci licznych suplementów opracowują gotowe i łatwo dostępne mieszanki preparatów mających na celu zabezpieczyć organizm przed ewentualnymi niedoborami, a tym samym sprostać oczekiwaniom konsumentów. Jednym z takich preparatów jest właśnie ZMA, któremu poświęcimy tutaj nieco więcej uwagi. Zapraszamy do lektury!

Aminokwasy BCAA – działanie, skutki uboczne. BCAA – czy warto?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

BCAA to najpopularniejszy suplement diety będący skoncentrowanym źródłem aminokwasów rozgałęzionych. Wybierany jest przez sportowców zawodowych oraz amatorów w celach przyspieszenia regeneracji mięśni oraz zapobiegania katabolizmowi tkanki mięśniowej po zakończonym treningu.

Leucyna – działanie i dawkowanie aminokwasu

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Mając na uwadze świadomość wpływu sposobu odżywiania się na syntezę białek mięśniowych oraz wzrost wydolności fizycznej, sportowcy zarówno zawodowi, jak i amatorzy coraz większą uwagę przykuwają do składu i jakości spożywanej diety.

Koktajle białkowe przed czy po treningu? Przepis na koktajl białkowy

Nie od dziś wiadomo, że sposób naszego odżywiania stanowi dokładne odzwierciedlenie tego jak funkcjonuje cały ustrój. Prawidłowo skomponowana dieta nie jest już kojarzona wyłącznie z odchudzaniem i syzyfową walką z dodatkowymi kilogramami, a stanowi głęboko zakorzeniony i ugruntowany element stylu życia.

Właściwości arbuza i wpływ na trening. Jakie witaminy ma arbuz?

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Arbuz – podobnie jak inne owoce – dostarcza organizmowi cennych składników. Oprócz pozytywnego wpływu na zdrowie w badaniach udokumentowano również korzystne efekty w treningu sportowym. Na co mogą liczyć sportowcy dodając arbuza do swojej diety?

Budowanie masy mięśniowej – dieta. Najpierw masa potem rzeźba

We współczesnym świecie zarówno naukowcy, jak i sami sportowcy dopracowali praktyczne rozwiązania żywieniowo-treningowe, których miernikiem skuteczności jest poprawa sylwetki czy rozrost muskulatury. W dzisiejszym artykule postanowiliśmy przedstawić Państwu najważniejsze z nich, zwracając szczególną uwagę na aspekt żywieniowy. Zapraszamy do lektury!

Co to jest kazeina i gdzie występuje? Kazeina po treningu

Czym zatem jest kazeina? Czy występuje tylko w postaci suplementu diety? Jakie potencjalne korzyści mogą płynąć z jej konsumpcji w okresie okołotreningowym? Czy rzeczywiście powinna być stosowana w godzinach wieczornych? W niniejszym artykule postaramy się zaspokoić Państwa ciekawość udzielając odpowiedzi na powyższe pytania. Zapraszamy do lektury!

Posiłek potreningowy – białko, węglowodany. Co zjeść po treningu?

Co zatem warto spożyć po treningu, by dostarczyć organizmowi niezbędnych składników budulcowych, energetycznych i odżywczych potrzebnych do regeneracji przed kolejną jednostką treningową? Dowiedzie się tego w dzisiejszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Beta-alanina – działanie, dawkowanie. Skutki uboczne beta alaniny

U schyłku XIX wieku „prywatyzacja” sportu zawodowego przyczyniła się do powstania nowych kierunków nauk, poświęconych wyłącznie wysiłkowi fizycznemu. Skutkiem tego było pojawienie się na rynku szerokiego zaplecza suplementów wspomagających osiągnięcia sportowców.

Cukrzyca a wysiłek fizyczny – przeciwwskazania. Posiłek po treningowy dla cukrzyka

ADA (American Diabetes Association) definiuje cukrzycę jako grupę chorób metabolicznych charakteryzującą się hiperglikemią (nadmiarem cukru), która jest następstwem zaburzeń wydzielania i/lub działania insuliny. Z danych GUS przeanalizowanych w 2016 r wynika, że  liczba osób chorych w Polsce sięga blisko 3 mln osób przy czym około 90% przypadków tyczy się cukrzycy typu II. Cukrzyca typu I diagnozowana była u 180 000 osób.

Testosteron – działanie, booster. Testosteron jako doping

Utożsamiany jest z symbolem męskości, siły czy temperamentu. Stanowi jeden z kluczowych hormonów regulujących najważniejsze procesy zachodzące w organizmie. Testosteron – bo o tym hormonie będzie dzisiaj mowa, by spełniał swoje funkcje musi być produkowany w odpowiednich ilościach. Czy istnieją zatem naturalne sposoby aby wpłynąć na jego poziom w ustoju? Jakie są prawidłowe normy tego hormonu zarówno dla kobiet jak i mężczyzn? O jakich funkcjach testosteronu mowa? Na te i inne pytania odpowiemy w niniejszym artykule. Zapraszamy do lektury !

Motywacja do ćwiczeń. Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Agnieszka Pankowska ponad miesiąc temu

Niby wiesz, że ruch to zdrowie, że porcja aktywności fizycznej pozwoli Ci lepiej się poczuć i poprawić sylwetkę, ale po całym dniu pracy kanapa ma niesamowitą moc przyciągania. Najchętniej usiadłoby się na niej, złapało za pilota do telewizora i pochrupało coś, niekoniecznie zdrowego, podczas oglądania kolejnych odcinków serialu. Brzmi znajomo? Jeśli tak to spróbujmy razem znaleźć sposób na to żebyś następnym razem z uśmiechem na ustach wybrał porcję aktywności fizycznej zamiast leniuchowania.

Masa mięśniowa – dieta i trening. Co jeść na masę mięśniową?

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Pewnie niejednokrotnie spotkałeś się ze stwierdzeniem mówiącym, iż nie da się budować mięśni bez przyrostu niechcianej tkanki tłuszczowej. Rzeczywiście, nadwyżka energetyczna w diecie może się ku temu przyczynić, ale wcale tak być nie musi. W praktyce okazuje się, że jesteśmy w stanie to kontrolować. Uzyskanie estetycznej sylwetki wymaga przede wszystkim zdrowego rozsądku i należytej uwagi. Wobec tego w niniejszym opracowaniu poruszę kilka istotnych kwestii które pomogą Ci zminimalizować ryzyko zatłuszczenia ciała do minimum.

5 najlepszych suplementów dla sportowców

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Współczesny rynek suplementów diety oferuje nam różnego rodzaju produkty, które w sposób wyraźny mogą wspomóc pracę nad sylwetką i ogólnie pojętą formą sportową. W praktyce jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że nie wszystkie preparaty dostępne na rynku mogą okazać się skuteczne. Wobec tego w niniejszym artykule przedstawię listę najbardziej przydatnych suplementów dla sportowców.