Sport

Oceń
Sport - 5.0/5. Oddano 4 głosy.

Tlenek azotu – wpływ na organizm, trening, źródła i suplementacja

Marcin Grzelak 2 dni temu

Tlenek azotu to związek, który jest powszechnie wykorzystywany zarówno w sporcie, jak i w profilaktyce chorób sercowo-naczyniowych. Substancja ta cieszy się dużym zainteresowaniem wśród sportowców i osób aktywnych fizycznie. Dowiedzmy się zatem jaką funkcję pełni tlenek azotu w naszym organizmie.

Alkohol w diecie sportowca – wpływ na zdrowie i wyniki sportowe

Marcin Grzelak ponad tydzień temu

Kwestia spożywania napojów alkoholowych jest wyjątkowo nurtującym tematem wśród osób dbających o zdrowie i sylwetkę. Nie jest tajemnicą, że nadmierna konsumpcja alkoholu może zniweczyć formę sportową, ale przede wszystkim zdrowie. Duże dawki alkoholu mogą nieść za sobą opłakane konsekwencje. Niemniej jednak czy alkohol spożywany okazjonalnie w umiarkowanych ilościach jest w stanie wyrządzić krzywdę twojej sylwetce?

Trening na pusty żołądek – wady i zalety

Marcin Grzelak ponad tydzień temu

Uważa się, że trening o poranku z pustym żołądkiem może zapewnić większe spalanie tkanki tłuszczowej. Ale czy aby na pewno tak jest? Jakie zatem są wady i zalety porannych treningów na czczo? To zagadnienie postaram się opisać w niniejszym artykule.

Najczęstsze problemy żołądkowo-jelitowe u sportowców

Marcin Grzelak ponad tydzień temu

Problemy z trawieniem, takie jak gazy, odbijanie, wzdęcia czy biegunka wiążą się z dużym dyskomfortem, a także mogą utrudniać codzienne funkcjonowanie. Nieodpowiedni dobór składników odżywczych w diecie, jak i nieumiejętne spożywanie posiłków to jedne z najczęstszych przyczyn dyskomfortu ze strony przewodu pokarmowego. Dolegliwości żołądkowo-jelitowe mogą mieć różne podłoże, niekiedy wręcz niebezpieczne. W niniejszym artykule postaram się przybliżyć istotę tego zagadnienia.

Dieta paleo w żywieniu sportowców – wady i zalety

Marcin Grzelak ponad tydzień temu

Dieta paleo nazywana też często dietą naszych przodków. To koncepcja żywieniowa, o której ostatnio mówi i pisze się dość wiele. Mimo wielu zwolenników omawiany sposób odżywiania budzi często dużo kontrowersji. W niniejszym artykule postaram się przedstawić zalety, a także wady korzystania z diety paleolitycznej.

Kwercetyna – działanie, suplement, skutki uboczne, cena

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Produkty pochodzenia roślinnego niosą za sobą wiele pozytywnych właściwości dla naszego zdrowia. Tytułowa kwercetyna występuje przede wszystkim w warzywach i owocach, charakteryzując się dość ciekawym działaniem na organizm ludzki. Warto dokładniej się jej przyjrzeć.

Kontuzja – wskazówki żywieniowe wspomagające regenerację

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Kontuzja jest bardzo ciężkim przeżyciem dla każdego sportowca. Powrót do pełnej sprawności fizycznej, jak i psychicznej wymaga wiele pracy i cierpliwości. Niezwykle ważne znaczenie w profilaktyce i leczeniu urazów sportowych są odpowiednio dobrane zabiegi fizjoterapeutyczne oraz dieta bogata w składniki zapewniające stawom właściwe odżywienie. W niniejszym artykule opiszę kilka przydatnych wskazówek żywieniowych, które pomogą Ci w szybszym powrocie do zdrowia.

Kreatyna – działanie, efekty, skutki uboczne, kreatyna a alkohol

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Nie ulega wątpliwości fakt, że kreatyna należy do najbardziej przebadanych i bezpiecznych suplementów dla sportowców. Liczne badania naukowe potwierdzają jej korzystny wpływ na wysiłek fizyczny i pracę nad sylwetką. Kreatyna wykazuje potencjał anaboliczny, antykataboliczny oraz erogeniczny, dlatego stosowana jest często w różnych dyscyplinach sportowych zarówno na poziomie amatorskim, jak i zawodowym. Substancja ta posiada szereg ciekawych właściwości, którym warto przyjrzeć się z bliska.

Dieta wegetariańska dla sportowca – źródła białka, suplementacja, wpływ na wyniki

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Przyjęło się uważać, że produkty pochodzenia zwierzęcego stanowią integralną część diety osób aktywnych fizycznie. Rzeczywiście mięso, jaja, nabiał czy ryby mogą stanowić wartościowy składnik każdej zdrowej diety, a ich wykluczenie z codziennego menu wiązać się z licznymi niedoborami żywieniowymi. Może to utrudniać rozwój zdolności wysiłkowych i rozbudowę muskulatury. Jednak czy całkowita eliminacja produktów pochodzenia zwierzęcego uniemożliwia rozwój ogólnie pojętej formy sportowej?

Trening interwałowy – bieganie, rower, bieżnia, plany treningowe

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Poznaj najefektywniejszy rodzaj treningu usprawniający kondycję i przyspieszający spalanie tłuszczu.

Odwodnienie w czasie treningu – skutki mogą być niebezpieczne!

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

W przypadku osób aktywnych fizycznie prawidłowe nawodnienie organizmu jest niezwykle istotne. W warunkach wzmożonej aktywności fizycznej w organizmie dochodzi do nadmiernej utraty płynów i ważnych elektrolitów. Odwodnienie jest zazwyczaj określane jako łagodne, umiarkowane lub ciężkie, w zależności od niedoboru płynów w organizmie. Zachwianie równowagi wodno-elektrolitowej może być poważnym zagrożeniem dla zdrowia.

Tauryna – działanie, dawkowanie, skutki uboczne, cena

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Tauryna bywa przedstawiana w różnym świetle, z jednej strony poleca się ją jako antykatabolik, a z drugiej jako substancję o działaniu pobudzającym. Czy tauryna jest suplementem wartym uwagi, czy jednak to kolejny produkt o wątpliwym działaniu?

Węglowodany w diecie sportowca – zapotrzebowanie, źródła, spożywanie przed czy po treningu

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Węglowodany stanowią niezwykle ważny składnik diety osób aktywnych fizycznie. Odpowiednie zarządzanie nimi w swoim menu może efektywnie wspomagać kształtowanie sylwetki, bowiem istotna jest kwestia jakościowego jak i ilościowego doboru produktów węglowodanowych.

Glutamina – działanie, skutki uboczne, dawkowanie, opinie

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Glutamina jest dość kontrowersyjnym suplementem diety. Na temat tego preparatu możemy znaleźć zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie. Suplementacja glutaminą cieszy się dużym zainteresowaniem wśród sportowców i osób aktywnie fizycznych głównie ze względu na swój potencjał antykataboliczny jak i anaboliczny.

Katabolizm mięśni – co to jest, przyczyny, objawy, ochrona

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Katabolizm jest szczególnie szkodliwy dla osób pracujących nad poprawą kompozycji sylwetki. Proces rozpadu białek mięśniowych może mieć różne podłoże, jednak istnieją sposoby na to, aby uchronić się przed tym zjawiskiem. Żeby zmniejszyć negatywny wpływ katabolizmu na organizm najpierw trzeba zapoznać się z mechanizmem jego działania.

Stretching – efekty, korzyści dla treningu i życia codziennego

Ksenia Nowak ponad miesiąc temu

Każdy z Nas spotkał się z pojęciem stretchingu oraz ze stwierdzeniem, że jest on ważny zarówno w profilaktyce schorzeń kręgosłupa, jak i podczas aktywności fizycznej. Tak naprawdę jakie korzyści może dać nam jego systematyczne stosowanie? Czy w jakikolwiek sposób pomoże Nam w codziennym życiu?

Białko w diecie sportowca – zapotrzebowanie, produkty bogate w białko

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Białko jest niezbędne do życia, szczególnie w diecie sportowców.

Kortyzol – przyjaciel czy wróg? Sposoby na obniżenie poziomu hormonu stresu

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Kortyzol, nazywany często hormonem stresu, zaliczany jest do naturalnych hormonów steroidowych, wytwarzanych przez warstwę pasmowatą kory nadnerczy, należy do głównych przedstawicieli glikokortykosteroidów. Wywiera on duży wpływ na metabolizm naszego ciała, jednak możemy wykorzystywać jego działanie i uzyskiwać pozytywne skutki.

Miejscowe spalanie tłuszczu – czy trenowanie danej partii mięśniowej ma sens?

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Jednym z najważniejszych elementów smukłej, wysportowanej sylwetki jest płaski brzuch. Chcą go osiągnąć zarówno panie, jak i panowie. U kobiet dodatkowym miejscem, z którego najchętniej pozbyły by się tłuszczu są nogi. Czy istnieją więc metody umożliwiające spalenie tłuszczu z danych obrębów ciała? Zapraszam do lektury.

Najbardziej optymalny czas ćwiczeń dla największych efektów

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Jak często i długo ćwiczyć, aby uzyskać zamierzone efekty? Uzależnij swoje efekty od optymalnego czasu i częstotliwości ćwiczeń.