Jesteś na:

Odżywianie

Oceń
Odżywianie - 3.7/5. Oddano 9 głosy.

Czekolada – skład, przepis na czekoladę. Czy czekolada jest zdrowa?

Ewa Świndryk wczoraj

Czekolada w formie tabliczek, czekoladek czy batonów zajmuje dużą część działu ze słodyczami i powszechnie uważana jest za przyjemność, która w imię zdrowia należy wyeliminować z diety, ale czy słusznie?

Tuńczyk – świeży czy z puszki? Czy tuńczyk jest zdrowy? Przepisy z tuńczykiem

Dominika Guzik 2 dni temu

Wiadomo nie od dziś, iż mięso ryb posiada wyjątkowe zalety żywieniowe, z uwagi na obecność niezbędnych w naszej diecie składników. Tuńczyk, choć jest gatunkiem drapieżnym z pewnością zadomowił się w niejednej kuchni, gdzie znalazł miejsce nie tylko jako dodatek, ale również jako składnik dań głównych.

Stomia – jelita grubego, jelita cienkiego. Dieta przy stomii

Ewa Świndryk 3 dni temu

Do głównych przyczyn prowadzących do wykonania ileostomii zaliczamy nieswoiste choroby zapalne jelit, takie jak wrzodziejące zapalenie jelita grubego czy choroba Leśniowskiego-Crohna.

Zielona herbata – właściwości, wpływ na odchudzanie. Jak parzyć zieloną herbatę?

Ewa Świndryk 4 dni temu

Zielona herbata, nie bez powodu cieszy się uznaniem od tysięcy lat. Jej właściwości powodują, że uznawana jest za jeden z najzdrowszych napojów na świecie. Sprawdź jakie korzyści niesie z sobą picie zielonej herbaty!

Masło orzechowe – właściwości i wpływ na odchudzanie. Jak zrobić masło orzechowe?

Sonia Walla 6 dni temu

Dla jednych zdrowszy zamiennik dżemów i kremów czekoladowych, dla drugich – bomba kaloryczna w słoiku. Czym jest tak naprawdę masło orzechowe, co wpływa na jego właściwości i czy znajdzie się dla niego miejsce w diecie redukcyjnej?

Płatki orkiszowe – właściwości, przepisy. Czy orkisz zawiera gluten?

Sonia Walla tydzień temu

Orkisz i produkty z niego powstałe to źródło węglowodanów, w tym błonnika oraz składników mineralnych i witamin. Zawiera również białka, jednak czy są one zdolne do tworzenia kompleksu glutenowego podobnego do tego, który powstaje z białek pszenicy? Jakie dania można przygotować z wykorzystaniem płatków orkiszowych?

Pomidor – właściwości, witaminy. Pomidory w diecie kobiet w ciąży i osób z dną moczanową

Paulina Hetwer ponad tydzień temu

Pomidorami na potęgę zajadają się mieszkańcy krajów śródziemnomorskich. Coraz częściej sięgamy po nie także my. Dlaczego? Czy warto włączyć je do diety?

Banany – przed i po treningu, na diecie odchudzającej, przepisy

Paulina Hetwer ponad tydzień temu

Każdego roku hoduje się około 102 milionów ton bananów, które są dystrybuowane w ponad 120 państwach. Czym zasłużyły sobie na taką popularność?

Niedobór żelaza – objawy skutki, dieta. Jak uzupełnić niedobór żelaza?

Małgorzata Mleko ponad tydzień temu

Żelazo to pierwiastek należący do mikroelementów, który jest niezbędnym składnikiem do transportu tlenu w ustroju. W organizmie człowieka znajduje się przede wszystkim w hemoglobinie, a także mioglobinie i enzymach biorących udział w oddychaniu komórkowym oraz rozkładających szkodliwy nadtlenek wodoru. Pozostała część odkładana jest w wątrobie, śledzionie, nerkach, surowicy krwi oraz szpiku.

Melisa w ciąży, dla dzieci i niemowląt

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Z powodu dużej zawartości związków bioaktywnych zawartych w ziołach są one polecane do spożywania w postaci naparów lub jako przyprawy do potraw. Tytułowa melisa w formie naparu ze świeżych lub suszonych listków jest najczęściej spożywana w celu relaksacji oraz w przypadku problemów z zasypianiem.

Bakłażan – wartości odżywcze, przepisy. Jak przygotować bakłażana?

Weronika Knapczyk ponad tydzień temu

Bakłażana najlepiej kupować w sezonie, czyli od lipca do października. Wówczas posiada on najwięcej wartości odżywczych. Choć oberżyna jest nadal mało popularnym warzywem w Polsce, to jednak zyskuje ono coraz większą popularność. Świetnie smakuje jako dodatek do dań w postaci past, sałatek, idealnie nadaje się do przygotowania przystawek, a także na grilla. Co skrywa w sobie bakłażan?

Śledzie – wartości odżywcze, właściwości, przepisy

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Śledź cieszy się popularnością w Polsce. Mięso ryb jest dobrym źródłem pełnowartościowego białka zwierzęcego, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin i składników mineralnych. Śledzie należą do popularnych ryb, które najczęściej spożywane są w postaci marynowanych filetów, koreczków śledziowych lub konserw rybnych w oleju lub pomidorowym sosie.

Przetwory z czarnej porzeczki – sok, dżem, nalewka, wino. Przepisy

Małgorzata Mleko ponad tydzień temu

Lato to czas, w którym możemy korzystać z dobrodziejstw wielu owoców sezonowych. Jednymi z popularniejszych w naszym kraju są czarne porzeczki. Mają one bardzo dobry wpływ na zdrowie człowieka, a ich skład sprawia, że mogą być z powodzeniem wykorzystywane do robienia domowych soków, przetworów i alkoholi. W niniejszym artykule znajdziecie receptury, które pomogą Wam je przyrządzić.

Tłuszcze – nasycone i nienasycone, MCT i trans. Jaka jest rola tłuszczów w organizmie?

Paulina Hetwer ponad tydzień temu

Tłuszcz – niezbędny i jednocześnie niebezpieczny. O tym jak dobierać tłuszcze tak, aby wyszło nam to na zdrowie.

Kefir – na odchudzanie i na oczyszczanie jelit. Jak zrobić kefir?

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Kefir sprzyja walce ze zbędnymi kilogramami. Dlaczego jeszcze warto wypijać szklankę kefiru każdego dnia?

Czarna porzeczka – właściwości lecznicze. Liście i olej z czarnej porzeczki

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Czarne porzeczki nie należą do najbardziej popularnych owoców. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że te sezonowe owoce charakteryzują się wysoką gęstością odżywczą. Regularna konsumpcja czarnych porzeczek może przynieść wiele korzyści.

Sok z aloesu – właściwości, działanie, na włosy. Jak zrobić sok z aloesu?

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Aloes (aloe vera) ceniony od czasów starożytnych był nazywany przez Greków “darem Wenus”, przez Indian “niebiańską pałeczką”, a przez Egipcjan “rośliną nieśmiertelności”. Jego zielone, mięsiste liście pokryte woskową powłoką cieszą się dużym zainteresowaniem do dnia dzisiejszego. Pozyskuje się z nich sok, który wykorzystują gospodynie domowe do własnych potrzeb, a także przemysł kosmetyczny i farmaceutyczny. Przekonajmy się, jakie właściwości czynią go tak pożądanym produktem.

Kaszki dla niemowląt – kukurydziana, ryżowa, jaglana. Od kiedy podawać kaszkę?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Kaszki zbożowe ze względu na swoją specyficzną konsystencję, stanowią przejściowy pokarm na etapie rozszerzania diety niemowlęcia, pomagając mu w przejściu od diety płynnej bazującej na mleku do pokarmów o konsystencji stałej. Kaszki dla niemowląt stanowią istotny element diety dziecka w pierwszym roku życia, szczególnie polecane są na posiłek poranny.

Śniadanie białkowo-tłuszczowe – czy przed treningiem to dobry pomysł?

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Śniadanie białkowo-tłuszczowe stało się dość popularnym rozwiązaniem w obecnych czasach. Obiegowe opracowania pojawiające się na rozmaitych blogach, portalach społecznościowych i forach internetowych głoszą, iż uwzględnianie węglowodanów w porannym posiłku może obniżyć efektywność redukcji tkanki tłuszczowej. Czy jednak tak „zero-jedynkowe” podejście do tematu jest, aby na pewno słuszne?

Bób – właściwości, wartości odżywcze, przepisy. Jak ugotować bób?

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Bób to warzywo, na które sezon przypada na przełomie czerwca i lipca. To właśnie w tym okresie na straganach można spotkać zielone nasiona w kształcie fasoli. Posiada on wielu amatorów, ale wciąż przez wiele osób nie został jeszcze “odkryty”. Jakie właściwości posiada? W jaki sposób go ugotować i przyrządzić?