Jesteś na:

Odżywianie

Oceń
Odżywianie - 3.7/5. Oddano 9 głosy.

Senność po posiłku – przyczyny. Jak uniknąć senności po posiłku?

Paulina Chrzan kilka godzin temu

Senność po posiłku to uczucie pojawiające się wraz z wiekiem i dotykające coraz większą liczbę osób. Mimo tego, co większość sądzi, może być wynikiem występowania schorzeń układu krwionośnego, a łagodzenie tej przypadłości jest znacznie bardziej złożone niż po prostu wybranie się na drzemkę. Czym tak naprawdę jest i z czego wynika? Przeczytaj i dowiedz się już teraz!

Mąka kukurydziana – właściwości, przepisy, cena. Skrobia kukurydziana a mąka kukurydziana

Martyna Jaros 2 dni temu

Kukurydza to jedna z najstarszych roślin uprawianych na całym świecie. Przetwory zbożowe produkowane z kukurydzy tj. mąka, kasza, grysik, skrobia oraz płatki, cieszą się największą popularnością wśród osób mających alergię lub nietolerancję glutenu, gdyż z natury są wolne od uczulającego białka.

Błonnik witalny – skład i właściwości. Jak stosować błonnik witalny?

Martyna Jaros 3 dni temu

Wysoko przetworzona żywność charakteryzuje się niską zawartością błonnika pokarmowego oraz wysoką zawartością cukrów dodanych i kwasów tłuszczowych nasyconych. Dieta oparta na gotowych do spożycia produktach i daniach jest w wielu przypadkach dietą niedoborową w niezbędne składniki odżywcze, przyczyniając się m.in. do konsumowania niedostatecznej ilości błonnika każdego dnia.

Żywienie dzieci w wieku przedszkolnym – śniadanie, obiad, kolacja. Jadłospis

Dominika Guzik 4 dni temu

Okres dzieciństwa jest czasem, kiedy kształtują się nawyki i zwyczaje żywieniowe małego człowieka, często na całe życie. Odpowiedzialność za prawidłowe żywienie spoczywa nie tylko w  rękach rodziców, lecz także opiekunów dzieci podczas ich przebywania w oddziałach przedszkolnych.

Substancje rakotwórcze – dieta zwiększająca ryzyko nowotworu

Jak wygląda dieta zmniejszająca ryzyko zachorowania na raka? Poznaj najważniejsze substancje rakotwórcze.

Korzeń lukrecji – działanie. Herbata z lukrecji

Lukrecja – właściwości, przepis na herbatę. Czym się różni lukrecja DGL od standardowej?

Żywność funkcjonalna – co to jest, przykłady

Paulina Chrzan tydzień temu

Żywność funkcjonalna jest pojęciem stosunkowo nowym i od niedawna pojawiającym się w sklepach. Nie każdy wie, czym są te produkty i czy warto po nie sięgnąć. Jest to żywność zwyczajowa, wzbogacona w procesie produkcji o składniki odżywcze, dzięki czemu wykazuje udowodniony, korzystny wpływ na zdrowie. Więcej w tym temacie w artykule, zapraszam!

Serwatka z mleka – na co pomaga? Co zrobić z serwatki?

Ewa Świndryk ponad tydzień temu

Niepozorna serwatka, będąca produktem ubocznym produkcji sera, stanowi bogate źródło składników odżywczych w tym dobrej jakości białka. Sprawdź prozdrowotne działanie serwatki!

Błonnik – rozpuszczalny i nierozpuszczalny. W czym jest najwięcej błonnika?

Alicja Bławat ponad tydzień temu

Wiązanie wody, kwasów żółciowych, zwiększenie masy stolca to przykłady lepiej poznanych działań błonnika pokarmowego. Jednak to nie wszystko. W zależności od tego, czy włókno pokarmowe jest rozpuszczalne w wodzie czy nie, wywołuje inny efekt zdrowotny.

Owies zwyczajny – właściwości Czy owies zawiera gluten?

Katarzyna Urbańska ponad tydzień temu

Owies zwyczajny – czy produkty z owsa można spożywać chorując na celiakie? Jakie właściwości zdrowotne wykazuje owies?

Białko serwatkowe – efekty i skutki uboczne. Białko serwatkowe a odchudzanie

Katarzyna Urbańska ponad tydzień temu

Jak wybrać najlepsze białko serwatkowe? Właściwości zdrowotne oraz jego możliwe skutki uboczne.

Daktyle suszone – właściwości. Daktyle suszone a odchudzanie

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Suszone daktyle są owocami zaliczanymi do bakalii, czyli produktów charakteryzujących się wysoką wartością odżywczą i walorami prozdrowotnymi oraz ciekawym aromatem. Bakalie są powszechnie wykorzystywane do wyrobów cukierniczych m.in. ciast i ciasteczek, sprawdzają się ponadto jako dodatek do potraw mięsnych, słodki element sałatek warzywnych oraz samodzielna przekąska między posiłkami.

Syrop daktylowy – właściwości. Czy syrop daktylowy jest zdrowy?

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Syrop daktylowy w ostatnich czasach zyskał na popularności dzięki rozpowszechnieniu stosowania zamiennych źródeł cukru w spożywanych potrawach. Szczególnie osoby na dietach wegańskiej, wegetariańskiej, bezglutenowej oraz osoby nie spożywające  sacharozy, decydują się na nowoczesne rozwiązania w zastąpieniu tradycyjnego białego cukru pozyskiwanego z buraków. Czy słusznie?

Odmiany i właściwości grochu. Jak gotować groch?

Katarzyna Urbańska ponad tydzień temu

Właściwości grochu. Jak gotować groch, aby nie stracił cennych składników odżywczych? Białko z groszku, dla kogo polecane?

Szybka przemiana materii – jak spowolnić metabolizm? Jak szybko przytyć?

Justyna Paroń ponad tydzień temu

Należy jednak pamiętać, że nawet w przypadku ektomorfików długotrwałe zaniechanie zdrowego odżywiania może sprzyjać problemom z kontrolowaniem nadmiernej masy ciała. Jak należy się żywić, aby spowolnić nadmierną przemianę materii i w zdrowy sposób przytyć?

Seler naciowy – właściwości, sok, przepisy. Jak jeść seler naciowy?

Paulina Chrzan ponad tydzień temu

Seler naciowy to warzywo znane jest głównie jako wspomagacz redukcji masy ciała. Okazuje się, że nieświadomie wiele osób spożywając, go dostarcza do swojego organizmu szereg składników odżywczych, a co najważniejsze wywołuje wiele korzyści zdrowotnych. Warto dowiedzieć się jakie jeszcze pozytywne rezultaty może przynieść nam dodanie go do przekąski czy dania głównego.