Jesteś na:

Odżywianie

Oceń
Odżywianie - 3.7/5. Oddano 9 głosy.

Potrawy z jarmużu. Jak przyrządzić jarmuż?

Małgorzata Mleko kilka godzin temu

Jarmuż to dwuletnia roślina warzywna pochodząca od dzikiej kapusty. Już w starożytności był używany do jedzenia i jako ozdoba domów i ogrodów. Według skali ANDI (Aggregate Nutrient Density Index), która zajmuje się oceną żywności na podstawie stosunku zawartości składników odżywczych do wartości energetycznej, posiada najwyższą wartość. Zobaczmy, co możemy przygotować z tego niezwykłego i wciąż mało znanego warzywa.

Mięso w diecie dziecka – rodzaje, przepisy. Co zrobić, gdy dziecko nie chce jeść mięsa?

Martyna Jaros wczoraj

Mięso zwierzęce stanowi ważny element w żywieniu dzieci i powinien zostać wprowadzony do diety niemowlęcia stosunkowo wcześnie. Mięso charakteryzuje się wysoką wartością odżywczą, ponieważ stanowi źródło pełnowartościowego białka, które dostarcza wszystkich niezbędnych aminokwasów, zawiera witaminy z grupy B (B1, B2, PP i B12), cynk, żelazo kwas arachidonowy oraz karnitynę. Jakiego rodzaju mięso powinno znaleźć się w diecie dziecka, a jakie podawać dziecku sporadycznie?

Przygotowanie szparagów – jak obierać, gotować, mrozić, podawać. Potrawy ze szparagów

Ewa Świndryk wczoraj

Chcesz poznać smak szparagów, jednak nie wiesz jak zabrać się za ich obróbkę? Odpowiednio przygotowane szparagi, przez niektórych określane są mianem najsmaczniejszych warzyw. Poznaj szparagi i metody ich przygotowania.

Skład i właściwości cukru waniliowego. Jak zrobić cukier waniliowy?

Paulina Hetwer 4 dni temu

Cukier waniliowy to dziś produkt rzadko spotykany, praktycznie zupełnie wyparty przez cukier wanilinowy.

Właściwości płatków owsianych i ich wpływ na odchudzanie. Przepisy z płatkami owsianymi

Paulina Hetwer 4 dni temu

Płatki owsiane to produkt pełen wartościowych składników. Dlaczego warto docenić go zwłaszcza na diecie redukcyjnej?

Właściwości mleka ryżowego, wskazania i przeciwwskazania do picia. Przepis na mleko ryżowe

Paulina Hetwer 5 dni temu

Mleka roślinne ostatnimi czasy zyskały na popularności. Na pewno związane jest to zataczającą coraz szersze kręgi modą na weganizm. Czy zastąpienie mleka krowiego mlekiem ryżowym to dobry pomysł?

Indeks glikemiczny – produkty o wysokim i niskim IG. Dla kogo jest dieta glikemiczna?

Paulina Hetwer 5 dni temu

Indeks glikemiczny pozwala ocenić jaki wpływ na glikemię będzie miał dany produkt. Jak się okazuje – wskaźnik ten ma niebagatelne znaczenie w codziennej diecie.

Działanie oleju krokoszowego. Czy olej z krokosza Barwierskiego jest dobry na włosy?

Weronika Knapczyk tydzień temu

W obecnym czasie rozmaite oleje roślinne przeżywają swoisty renesans. Choć wiele z nich jak olej krokoszowy znane były już w starożytności, to dopiero teraz zaczęto doceniać ich właściwości. Być może to kwestia „znudzenia” się ogólnodostępnymi olejami takimi jak rzepakowy czy oliwa z oliwek i poszukiwanie alternatywnych rozwiązań i smaków w kuchni, ale nie tylko bo oleje roślinne coraz częściej służą nam jako wcierki do włosów, czy zastępują przepełnione „chemią” balsamy do ciała.

Właściwości zdrowotne i odchudzające soczewicy. Przepis na pasztet i zupę z soczewicy

Małgorzata Mleko tydzień temu

Jakie składniki sprawiają, że soczewica wykazuje korzystne właściwości na zdrowie? Czy jest ona pomocna w odchudzaniu i cukrzycy? Informacji na ten temat udzieli Wam niniejszy artykuł, a na jego końcu znajdziecie przepis na pyszny i zdrowy pasztet roślinny i zupę krem.

Chrom – objawy niedoboru i suplementacja. Właściwości odchudzające chromu

Małgorzata Mleko ponad tydzień temu

Chrom to mikroelement, którego właściwości zdrowotne zostały odkryte podczas badań nad cukrzycą. Często jest on polecany w trakcie odchudzania – czy jednak będzie wystarczający podczas redukcji masy ciała? Z czym wiąże się niedobór tego pierwiastka? Co powinniśmy wiedzieć na temat jego suplementacji zanim się na nią zdecydujemy? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w poniższym artykule.

Acerola – źródło naturalnej witaminy C

Małgorzata Mleko ponad tydzień temu

Źródłem tej witaminy są produkty roślinne, przede wszystkim owoce jagodowe i cytrusowe, warzywa kapustne, papryka i pomidory. Od jakiegoś czasu coraz większym uznaniem cieszy się acerola, która przywędrowała do nas z Ameryki Środkowej. Przyjrzyjmy się jej dokładniej.

Tran dla dzieci i niemowląt – działanie, olej z rekina czy tran z dorsza?

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Oleje rybie (tran) pozyskiwane z wątroby ryb stanowią cenne źródło kwasów n-3. Czy warto zastosować ich suplementację w postaci tranu?

Witamina B12 w diecie dziecka – działanie, występowanie, niedobór suplementacja

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Witamina B12 jest jedyną witaminą produkowaną wyłącznie przez komórki prokariotyczne. Równocześnie jest istotnym składnikiem codziennej diety ludzi i zwierząt, który zapobiega rozwojowi anemii złośliwej.

Jajko w diecie dziecka – wartości odżywcze, przepisy

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Jaja są uznawane za żywność o wysokiej wartości odżywczej m.in. dlatego, że dostarczają pełnowartościowe białko o wzorcowym składzie, do którego porównywane są inne rodzaje białek występujących w żywności. Ponadto stanowi kompleksowe źródło substancji bioaktywnych, witamin i składników mineralnych niezbędnych dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu. Niestety obok jaja kurzego można postawić dużego minusa, gdyż są uznane za drugi w kolejności po mleku, produkt silnie alergizujący.

Laktoferyna – działanie, skutki uboczne, dla dzieci, preparaty, cena, opinie

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Obecnie świat opanowała negatywna opinia na temat spożywania mleka krowiego, które posądzane jest o niekorzystne dla zdrowia działanie. Jednak niewiele osób wie, że krowie mleko jest źródłem cennej laktoferyny, która wykazuje szereg właściwości prozdrowotnych m.in. działanie przeciwwirusowe, immunostymulujące oraz przeciwbakteryjne.

Amarantus – właściwości, olej, mąka, popping, przepisy

Małgorzata Mleko ponad tydzień temu

Jakie właściwości sprawiły, że amarantus został okrzyknięty “zbożem XXI wieku”? Czym wyróżnia się olej i mąka zrobione z tego produktu? W jakiej postaci i do jakich dań można go użyć? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w niniejszym artykule.

Suszone czy świeże owoce – co lepsze?

Sonia Walla ponad tydzień temu

Czy suszone śliwki mają takie same wartości odżywcze, co świeże? Co różni świeże owoce od ich suszonych odpowiedników? Które z nich lepiej spożywać i dlaczego?

Białko serwatkowe – działanie, przed czy po treningu, opinie

Marcin Grzelak ponad tydzień temu

Białko serwatkowe jest jednym z najczęściej kupowanych suplementów przez osoby aktywnie fizycznie. Na temat stosowania odżywek białkowych do tej pory narosło wiele teorii. Niektórzy twierdzą, że preparaty tego typu stanowią niezbędny element diety mającej na celu efektywne budowanie masy mięśniowej. Wbrew temu co mogłoby się wydawać prawda jest zgoła inna.

10 sposobów na wykorzystanie nasion Chia

Sonia Walla ponad tydzień temu

Dotychczas nieznane, dziś robią niemałą furorę w świecie zdrowej żywności. Określane mianem superfoods, niepozorne ziarenka stają się coraz chętniej wykorzystywane w kuchni. Do czego? Sprawdź 10 sposobów na wykorzystanie nasion chia – być może nie znasz jeszcze każdego z nich?