Jesteś na:

Odżywianie

Oceń
Odżywianie - 3.7/5. Oddano 9 głosy.

Borówka amerykańska – wpływ na zdrowie i prewencję chorób

Ewa Świndryk kilka godzin temu

Prozdrowotne właściwości owoców borówki znane są już od tysięcy lat. Główną rolę odgrywają tutaj naturalne barwniki, nadające owocom piękną barwę – antocyjany. Jaki jest ich wpływ na nasze zdrowie i czy warto sięgać po te owoce na co dzień?

Tapioka – właściwości, rola w diecie osób z problemami pokarmowymi, przepisy

Ewa Świndryk wczoraj

Perłowe kuleczki tapioki coraz częściej goszczą na półkach naszych sklepów. Zainteresowanie tym produktem jest szczególnie duże wśród osób na diecie bezglutenowej. Jakie ma zastosowanie i czy warto wprowadzić tapiokę do naszej codziennej diety?

Lucerna – właściwości zdrowotne, kiełki

Martyna Jaros 2 dni temu

Lucerna jest rośliną pastewną, którą powszechnie kojarzymy z żywieniem wyłącznie zwierząt. Aktualne doniesienia naukowe nad właściwościami lucerny dostarczają cennych dowodów na to, że omawiana roślina jest wartościowym produktem żywieniowym, który jest w stanie rozwiązać szereg problemów zdrowotnych ludzi, nie tylko w krajach rozwijających się. Jakie to właściwości?

Nasiona chia czy siemię lniane – co lepsze?

Małgorzata Mleko 2 dni temu

Odkąd nasiona chia stały się popularne na naszym rynku wiele osób zaczęło zastanawiać się, czym one właściwie różnią się od dobrze znanego nam siemienia lnianego. Czy jest w nich coś, co powoduje, że są o wiele zdrowsze od nasion lnu? A może zupełnie przeciwnie?

Kwas fitynowy – działanie nieporządane, źródła

Paulina Hetwer 3 dni temu

Kwas fitynowy to ciemna strona ciemnego pieczywa. Ziarna zbóż, choć bogate w witaminy i pierwiastki, zawierają substancję antyodżywczą – rzeczony kwas fitynowy.

Wzdęcia po roślinach strączkowych – jak ich uniknąć?

Dominika Guzik 3 dni temu

Już od najdawniejszych czasów znano i chętnie spożywano rośliny strączkowe. Jedną z nich – soję, ze względu na dużą zawartość białka oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych, w krajach azjatyckich, nazwano rośliną świętą. Niestety konsumpcję strączków ograniczają zawarte w nich rozmaite substancje antyodżywcze oraz niewłaściwa obróbka kulinarna, co sprawia, iż produkty te są przyczyną nieprzyjemnych dolegliwości i nie mogą być spożywane w większej ilości [1].

Olej kokosowy dla dzieci – czy można go podawać dzieciom?

Martyna Jaros 4 dni temu

Tłuszcze dostarczane dziecku wraz z pożywieniem, pełnią istotną rolę w prawidłowym rozwoju psychosomatycznym organizmu malucha. W żywieniu dziecka, energia uzyskana z tłuszczu powinna pokrywać 30–35% całodobowego zapotrzebowania na kalorie. Restrykcyjne ograniczanie kwasów tłuszczowych w diecie może przyczyniać się do opóźnienia tempa wzrostu oraz rozwoju pociechy.

Najlepsze dodatki do Smoothie owocowych i warzywnych

Ewa Świndryk 5 dni temu

Według najnowszych zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia, owoce i warzywa powinny stanowić podstawę naszej diety. Chcąc urozmaicić codzienny jadłospis spróbuj przygotować pożywne Smoothie, będące doskonałą alternatywą dla zwykłych soków.

Zaburzenia odżywiania u dzieci – przyczyny, objawy

Martyna Jaros 6 dni temu

Zaburzenia odżywiania u niemowląt i dzieci są częstym zjawiskiem zgłaszanym przez rodziców. W przypadku niemowląt oraz dzieci małych dotyczą one m.in. odmawiania spożywania posiłków, wybiórczego spożywania pokarmów, niedojadania, przejadania się lub wystąpienia tzw. spaczonego apetytu, kiedy dziecko wykazuje chęć zjedzenia rzeczy, które zwyczajowo nie jest zaliczane do jadalnych np. kreda, tynk, piasek, glina.

Wędliny – produkcja, skład, przepisy

Ewa Świndryk 6 dni temu

Przetwory mięsne od zawsze cieszą się dużą popularnością. W sklepach możemy dostać najróżniejsze rodzaje wędlin, a dla niektórych stanowią one nieodłączny element codziennej diety. Czym właściwe są wędliny i czy warto je spożywać?

Herbata żółta – właściwości, sposób parzenia, cena

Dominika Guzik ponad tydzień temu

Historia cesarskiego napoju rozpoczyna się w chińskiej prowincji Anhui w XVII wieku, gdzie na cesarskim dworze panował zwyczaj picia tego cudownego naparu. Jednakże po jakimś czasie słuch o niej zaginął, z uwagi na surowy zakaz wywozu żółtej herbaty poza obręb kraju pochodzenia.

Witamina H w diecie dziecka – najlepsze źródła, suplementacja

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Mniej znaną witaminą, która pełni istotną rolę w prawidłowym rozwoju płodu i małego dziecka jest biotyna. Witamina H występuje powszechnie w licznych produktach spożywczych, zatem jej niedobór u osób odżywiających się dietą pełnowartościową, występuje niezwykle rzadko. Jaki wpływ na rozwój dziecka ma witamina B8 oraz z jakich źródeł czerpać ją w diecie dziecka?

Tłuszcze roślinne i zwierzęce – które zdrowsze?

Paulina Hetwer ponad tydzień temu

Choć gdzieniegdzie nadal słychać głosy gloryfikujące tłuszcze zwierzęce, przedstawimy dziś klarowne stanowisko instytucji do spraw żywienia na całym świecie odpowiadając na pytanie, który tłuszcz wybrać: zwierzęcy czy roślinny?

Błonnik witalny – działanie, skutki uboczne, cena, opinie

Ewa Świndryk ponad tydzień temu

Błonnik pokarmowy stanowi niezbędny element naszej codziennej diety. Jego główne źródło znajdziemy w pokarmie. Może także być przyjmowany w formie naturalnego suplementu diety – błonnika witalnego. Czym właściwie jest błonnik witalny i jakie efekty możemy uzyskać wprowadzając jego suplementację?

Białko roślinne i zwierzęce – które lepsze?

Paulina Michalak ponad tydzień temu

Ze względu na rolę aminokwasów dostarczanych z dietą w metabolizmie białek ustrojowych, białko pokarmowe należy obok tłuszczów i węglowodanów do głównych składników diety. Jakie źródła tego składnika odżywczego najlepiej wybierać?

Witamina E w diecie dziecka – najlepsze źródła, suplementacja

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Witamina E często nazywana witaminą młodości słynie z silnych właściwości antyutleniających, które cenią dojrzałe kobiety oraz sportowcy. Jaką rolę tokoferol odgrywa w diecie dziecka i jakie produkty spożywcze stanowią jego bogate źródło?

Kefir, maślanka, jogurt – czym się różnią, jak je wykorzystać

Dominika Guzik ponad tydzień temu

Smak i cenne właściwości mlecznych napojów fermentowanych znano już od czasów starożytnych. Na przestrzeni dziejów trafiały one na stoły niemal wszystkich krajów basenu Morza Śródziemnego. Spożywane samodzielne lub jako dodatek do rozmaitych dań stanowią doskonałe uzupełnienie codziennego menu.

Kakao dla dzieci – czy to na pewno dobry produkt dla maluchów

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Analizując szereg dostępnych na rynku proszków kakaowych, nasuwają się pytania: ile prawdziwego kakao znajduje się w popularnych proszkach kakaowych dla dzieci i czy rzeczywiście warto zaufać popularnej marce i wesołemu misiowi lub królikowi na opakowaniu produktów do żywienia dzieci?

Piwo, wino, nalewki – czy alkohol może być zdrowy?

Paulina Michalak ponad tydzień temu

Czy napoje alkoholowe skracają czy przedłużają życie? Okazuje, się, że pijący alkohol są zdrowsi od abstynentów – pod warunkiem, że wiedzą, co, jak i ile pić.